In Balans

Uw leven weer in balans

Rebalance helpt u:
- meer ontspannen in het leven staan
- uw eigen kracht terugvinden
- meer levensvreugde ervaren
- uw eigen grenzen beter herkennen en aangeven

Lichaamsgericht werken
U komt weer in contact met uzelf en u leert voelen wat voor u wérkelijk van belang is. Rebalance werkt onder meer met ademhalingstechnieken, meditatie/mindfulness en voetreflexzonetherapie en EMDR.

Gesprekken
De manier waarop u denkt, heeft veel invloed op hoe u de wereld beleeft. Door gesprekken – met technieken uit onder meer de oplossingsgerichte therapie en gedragtherapie – krijgt u meer inzicht in uw levensgeschiedenis, uw waarden en normen en gedachtepatronen. En dat is de eerste stap naar verandering: als u de patronen die u beperken herkent, kunt u ze gemakkelijker loslaten.

“Ons leven is slechts wat onze gedachten ervan maken.” ~ Marcus Aurelius, Romeins keizer (121-180)

Contact met uzelf - Mediteren en mindfulness
Mediteren bestaat al duizenden jaren en wordt steeds vaker officieel aanbevolen door artsen en wetenschappers. Wie mediteert, maakt zijn geest scherp en helder. Daardoor kunt u gemakkelijker omgaan met de hectiek van alledag.

Wat is mindfulness?
Letterlijk betekent het aandachtig zijn oftewel met je aandacht in dit moment zijn.
Bij mindfulness is het de bedoeling om de aandacht te richten (focussen), bijvoorbeeld op het lichaam, de ademhaling of op de geluiden die je hoort. Via verschillende meditaties leer je dit. Daardoor kun je gedachten, geluiden of ongewenste lichamelijke gewaarwordingen gemakkelijker loslaten, en word je er minder of niet meer door gehinderd. Door dit regelmatig te oefenen, krijg je steeds meer controle over waar je je aandacht op richt. Dit maakt het bijvoorbeeld gemakkelijker om piekergedachten te stoppen: op dergelijke momenten richt je bewust je aandacht op iets anders. Door meditatie te beoefenen leer je als het ware de geest temmen. Hierdoor leer je omgaan met spanning en stress.

Voetreflexzonetherapie
Al uw organen, beenderen en weefsels hebben een reflexpunt op de voeten. Door behandeling van die punten, worden verstoringen in het lichaam opgeheven. Daardoor kan uw lichaam zichzelf weer genezen en wordt de harmonie tussen lichaam en geest hersteld. Ook in acute situaties van spanning, angst of pijn biedt voetreflexzonetherapie verlichting. Omdat de voet zowel lichamelijke als psychische aspecten weerspiegelt, heeft een voetmassage een gunstige invloed op de hele mens.

Lichaamsgerichte therapie
Ons lichaam vertelt ons steeds heel precies hoe het met ons gesteld is. Lichaamsgerichte therapie is een holistische therapie. Dat wil zeggen dat naar de hele mens wordt gekeken: naar gevoelens en sensaties in het lichaam maar ook naar gedachten en overtuigingen. Lichaamsgericht wil zeggen dat het lichaam als ingang genomen wordt naar psychische en emotionele problemen.

Waarom lichaamsgericht werken?
Het is mijn ervaring dat het lichaam altijd de waarheid spreekt hoezeer ook de ervaringen uit het bewustzijn zijn verdwenen. Wat mij steeds weer verwondert is, dat wanneer het lichaam als instrument in de therapie wordt ingezet, de oplossingen zich vaak als vanzelf aandienen.

“Je blik zal alleen helder worden wanneer je in je hart kijkt. Wie naar buiten kijkt, droomt. Wie naar binnen kijkt, wordt wakker.”
Carl Gustav Jung, Zwitsers psychiater (1875-1961)

EMDR
EMDR staat voor: Eye Movement Desensitization and Reprocessing
Het is een snelle en effectieve behandelmethode voor het verwerken van nare ervaringen en trauma's.

Ervaring van anderen

Na een periode van onzekerheid en twijfel ben ik via het internet bij REBALANCEPRAKTIJK terecht gekomen, de uitstraling van de website stond me erg aan.
Na een eerste warm welkom ben ik begonnen met de individuele sessies, hier voelde ik me gehoord en begrepen en kon zo vaak nodig een afspraak plannen, ook de communicatie buiten de sessies om verliepen netjes, als ik dan bv via mail reageerde naar waar ik mee zat kreeg ik netjes een bericht terug, en kon ik extra afspraken inplannen. Vanuit de individuele sessies zijn we ook aan de cursus Mindfulness begonnen, hier stond ik wat sceptisch tegenover omdat ik mezelf daar te nuchter voor vond, maar gezien de situatie toen had ik zoiets van:baat het niet schaadt het niet. En ik moet zeggen dat ik daar veel aan gehad heb, de sfeer binnen de cursus Mindfulness was er warm en prettig om er aan deel te nemen, de groep was niet te groot zodat iedereen de persoonlijke aandacht kreeg die nodig was. Aansluitend konden we ook kiezen voor de cursus compassie, en was voor iedereen vrij er mee te doen wat hij wil. Ook is het goed geregeld dat wanneer je een cursusdag mist deze op later tijdstip kunt inhalen bij een andere groep......
Al met al een prettige omgeving met fijne mensen.
Wanneer ik bij Karin geweest was voelde ik me weer tot rust gekomen....en kon ik er weer enkele dagen op teren en aan mezelf werken,dit heeft me nu gebracht waar ik nu sta. Ze heeft me laten inzien dat ook ik er toe doe....

Dank je wel Karin......

Op sommige momenten in het leven is het fijn als er even iemand met je meeloopt. Iemand die even mee opruimt, die je rugzak wat leger maakt, die een spiegel voorhoudt, die je opnieuw zelfinzicht en zelfvertrouwen geeft, zodat je de nodige energie en kracht ontwikkeld om daarna weer "alleen" verder te lopen. Karin is op een stimulerende, integere en ongelooflijk aansluitende manier een poosje met mij meegelopen. Deze Karin gun ik iedereen op weg in de zoektocht van je leven.